SHURE VIERT 96 JAAR AUDIO EN INNOVATIE

27-04-2021

NILES, Ill., 27, april 2021 — Shure Incorporated gaat zijn 96e jaar in als toonaangevend fabrikant van in de audiotechniek in en heeft het komende jaar een groot aantal vieringen van uit de geschiedenis van het bedrijf gepland.

S.N. Shure begon het audiobedrijf in het centrum van Chicago in 1925 met het verkopen van onderdelenpakketten voor radio's. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldleider in de audioteckniek en biedt het een divers assortiment van baanbrekende bekabelde en draadloze microfoons, persoonlijke en professionele luisterproducten en oplossingen voor conferenties en vergaderingen.

Shure producten worden inmiddels in meer dan 120 landen verkocht. In de loop van de decennia is er overal ter wereld op vertrouwd en zijn ze gebruikt door grote namen als dr. Martin Luther King jr., Elvis Presley, paus Franciscus, Nelson Mandela, The Beatles en elke Amerikaanse president sinds Franklin D. Roosevelt.

Tijdens dit hele jubileum zal Shure stilstaan bij belangrijke mijlpalen, zoals:

• 25 jaar geleden, 1996.  Rose Shure benoemd tot bestuursvoorzitter. Sandy LaMantia aangetrokken als VP of Engineering (hij werd later benoemd tot derde president-directeur van Shure).
  • 30 jaar geleden, 1991. Shure opent Shure Europe GmbH, Heilbronn, hoofdkwartier voor de regio EMEASA.
  • 55 jaar geleden, 1966.   De Shure SM58®, een van de meest memorabele stemmicrofoons in de geschiedenis, wordt geïntroduceerd.
  • 60 jaar geleden, 1961.   Shure richt Shure Electronics Ltd, London op, het eerste dochterbedrijf in volledige eigendom in het VK, en de voorloper van het huidige Shure UK.
  • 70 jaar geleden, 1951.  Shure introduceert de Unidyne II Model 55S, vanwege zijn revolutionaire stijl bekend als de 'Super 55'. Dit is een kleinere versie van de revolutionaire Unidyne I Model 55 uit 1939.
  • 75 jaar geleden, 1946.  Shure schakelt van oorlogsproductie weer over op producten voor vredestijd.
  • 80 jaar geleden, 1941.  Het octrooi voor het akoestische netwerk Uniphase wordt aan Shure ingenieur Ben Bauer verleend: het meest waardevolle octrooi uit de geschiedenis van het bedrijf.

Hoewel dit historische mijlpalen zijn, blijft Shure nog altijd vooruit kijken met toonaangevende innovatie.

De afgelopen 12 maanden heeft het bedrijf zijn activiteiten op het gebied van systems integration uitgebreid met de aankoop van Stem Audio en de uitbreiding van audio-ecosystemen op netwerkbasis waarmee bedrijven, onderwijsinstellingen, overheden en anderen hoogwaardige virtuele vergaderingen kunnen houden. Shure IntelliMix® Room, een baanbrekende innovatie in de digitale signaalverwerking (DSP) voor AV conferenties, is afgelopen zomer wereldwijd gepresenteerd.

Op het gebied van professionele audio introduceerde Shure zijn nieuwe DuraPlex® microfoons, de nieuwe omnidirectionele subminiatuur(5mm-)lavalier- en headset-microfoons in het middensegment van het bedrijf. Shure heeft ook het SLX-D® Digital Wireless systeem uitgebracht, de nieuwste aanwinst in het Shure assortiment voor draadloze digitale techniek. Het nieuwe systeem is de digitale vervanger van het populaire SLX systeem van het bedrijf, compleet met nieuwe mechanische designs, uitzonderlijke audiokwaliteit, betrouwbaarder RF-prestaties, gestroomlijnde installatie en meer.

Shure heeft ook de frequentie van de gratis online trainingssessies door het Shure Audio Institute verhoogd, om audioprofessionals van de nieuwste tools en informatie te voorzien.

Voor consumenten is de AONIC lijn van luisterproducten uitgebreid met AONIC 3, 4, en 5, terwijl de vraag vanuit de podcasting-sector bleef groeien. Als reactie hierop heeft Shure zijn MV7 en MV5C microfoons geïntroduceerd om zijn microfoonopties voor podcasten en thuiswerken uit te breiden.

“Hoewel ons 95e jaar ons vanwege de pandemie voor diverse uitdagingen stelde, zijn we doorgegaan met onze superieure productinnovatie en klantondersteuning,” aldus Christine Schyvinck, President and CEO van Shure. “Onze oprichter, S.N. Shure, zou er trots op zijn hoe onze partnerbedrijven de gelederen hebben gesloten om deze moeilijke tijden het hoofd te bieden en zo ons bedrijf te positioneren voor een 96e jaar van wereldwijd succes.”