Shure Designer-systeemconfiguratiesoftware voor Microflex® Advance™ nu beschikbaar

25-09-2017

NILES, IL. September 25, 2017—Shure maakt bekend dat vanaf nu zijn Designer-systeemconfiguratiesoftware beschikbaar is om te downloaden. Deze desktopapplicatie werd voor het eerst getoond op InfoComm 2017 in Orlando, en is bedoeld voor systeemontwerpers en -bouwers om hen te helpen installaties met twee of meer MXA910-plafondarrays te visualiseren en te implementeren. Met de software kunnen gebruikers ook zonder contact te maken met de MXA910's complete systeemconfiguraties en dekkingsparameters creëren, waarna deze op locatie in de hardware worden geïmporteerd.

"Voordat we Designer hadden, kostte een bepaald project ons twee uur om te ontwerpen, nog eens twee uur voor het omzetten en invoeren van de offerte- en opdrachtspecificaties naar de MXA910 GUI plus vier uur om de installatie op locatie te configureren, in te regelen en op de geluidsinstallatie aan te sluiten," aldus Marek Walaszkowski, de Technical Operations Supervisor, CTS-D, CTS-I, van Diversified. "Met Designer kostte hetzelfde project ons één uur om te ontwerpen, nul uur voor het omzetten plus twee uur werk op locatie, omdat al het dubbele werk inmiddels door de Designer-configuratiesoftware is overgenomen."

De Designer-software biedt een gemakkelijke manier om MXA-installaties te ontwerpen voor allerlei verschillende klanten, gebouwen en ruimtes. Complete systemen zijn volledig offline te ontwerpen en te configureren wat de installatietijd op locatie aanzienlijk verkort en waardoor installateurs efficiënter kunnen werken met minder overlast voor de klant. De software stelt ontwerpers in staat om meerdere virtuele MXA910's in een geïmporteerde afbeelding te plaatsen, zoals op een bestaande plattegrond van de ruimte. Vervolgens zijn met de computer dekkingsgebieden en andere parameters in te stellen zonder verbinding te maken met de MXA910's. Tot slot exporteert u deze instellingen naar apparaatconfiguratiebestanden die op locatie weer in de fysieke MXA910's zijn te importeren.

"De MXA910 is bijzonder populair vanwege zijn geavanceerde mogelijkheden, en om de ondersteuning die adviseurs, systeembouwers en andere partners leveren door ook de microfoonconfiguratie op te nemen in hun pakket van installatiewerkzaamheden," zegt Chad Wiggins, Senior Director van Networked Systems binnen Shure. "Eén van de uitdagingen waar onze partners regelmatig voor staan, is het configureren van meer dan één MXA910 om optimale dekking te creëren binnen één ruimte, of het snel kopiëren van een bepaalde MXA910-configuratie naar tientallen andere ruimten. We zijn blij met de positieve feedback die we van onze Designer-bètatesters hebben ontvangen, en met trots stellen we nu deze software gratis beschikbaar aan elke systeembouwer die onze MXA-arrays wil installeren; zodat hij of zij sneller kan werken, betere resultaten realiseert en meer winst kan maken."